Support2018-07-20T13:28:16+00:00

Support / veelgestelde vragen

“Have you tried to turn it off and on again?” ~ The IT Crowd

Handleiding APN instellen

Voor een correcte correspondentie tussen simkaart en router (Mi-Fi/smartphone) is het van belang om 2 elementen goed in te stellen:

1. APN-profiel aanmaken (let op, hoofdlettergevoelig)

  • Profile Name:    keepgo
  • IPv4 APN:           internet.keepgo.com (let op: kleine letters!)

2. Roaming inschakelen

Klik op je apparaat voor de uitleg:

WiFi-hotspots

   

Telefoon/tablet

Geen internetverbinding

Het kan helaas gebeuren dat er geen internetverbinding tot stand komt. Dit kan diverse oorzaken hebben.

    • Geen juiste verbinding tussen Mi-Fi en telefoon/tablet/computer. Controleer of je verbonden bent met de router.
    • Beperkte dekking. In onbewoonde gebieden kan het voorkomen dat de dekking minimaal is. Hetzelfde geldt voor een omgeving met veel stoorzenders of dikke muren. Probeer de Mi-Fi eens buiten of op een andere plek.
    • Data ontoereikend. Op het moment dat de databundel van de Mi-Fi op is, zal de internet ontvangst niet meer worden omgezet in een Wi-Fi netwerk.

Ervaar je problemen op reis? Neem direct contact met ons op. Wij helpen je graag zo spoedig mogelijk aan een oplossing.

ALGEMEEN

Dataverbruik kan enorm fluctueren. De volgende lijst geeft een goede indicatie in verbruik per app/programma:

1 uur webbrowsen 30 – 50MB

1 document downloaden 5MB

1 uur Facebook 30MB

1 nummer streamen 4MB

30 minuten YouTube streamen 200MB

1 niet HD film downloaden 700MB – 1GB

1 HD film downloaden 4GB

1 uur niet HD video streamen 250MB – 500MB

1 uur HD video streamen 2GB

1 uur muziek streamen 200MB

Ja, 4G snelheid is prettig. Pagina’s laden sneller en daardoor zul je in kortere tijd meer data gebruiken. Dat is natuurlijk prima. Houd hier wel rekening mee.

Een WiFi-hotspot, ook wel MiFi of Mobiele WiFi-router genaamd is de ideale reisgadget. Het is je eigen WiFi-hotspot waardoor je altijd online bent. Het is een compact apparaat -ongeveer zo groot als een mobiele telefoon- en eenvoudig in gebruik.

Op het moment dat je de WiFi-hotspot aanzet gaat deze opzoek naar een 3G of 4G signaal. Een moment later wordt dit signaal omgezet in een WiFi connectie. Onze WiFi-hotspots zijn vooraf ingesteld, dat betekent dat je online bent met één druk op de knop.

Ja, het is mogelijk om te bellen via Whatsapp, Skype, Viber etc.

Ja, dat kan. Als je een bestelling bij ons plaatst heb je het recht om deze binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos te annuleren. Je krijgt je volledige aankoopbedrag terug. Dit kan alleen als je de WiFi-hotspot/simkaart onbeschadigd retourneert, en er nog geen data is verbruikt. Anders worden de kosten van het dataverbruik in rekening gebracht. 

Nee, dat is niet mogelijk. We bieden iDEAL, bankoverschrijving, Bancontact en Sofort als betaalmogelijkheden.

WIFI-HOTSPOT HUREN

Je bestelling is zeker 3 dagen voor vertrek in huis. Normale bestellingen worden verstuurd middels briefpost.

Dat is helaas niet mogelijk. In de Mi-Fi zit een dagbundel die vooraf is ingesteld. Deze kunnen wij op afstand niet voor je upgraden. Zorg er dus voor dat je een bundel kiest die voldoet aan je datagebruik.

Ja! Het verlengen van je huurperiode is geen probleem. Stuur ons een mailtje/SMS, of bel ons en wij maken het direct in orde voor je.
Je kunt altijd gratis annuleren tot 7 werkdagen voor vertrek. Daarna, als het pakket reeds onderweg is, zijn wij genoodzaakt om €5,- in rekening te brengen.

BESTELLEN & VERZENDEN

Om de beschikbaarheid van de Mi-Fi te garanderen adviseren wij je om 10 dagen voorafgaand aan je reis te bestellen. Anderzijds, wij kunnen je pakket binnen 2 dagen afleveren mocht je er “last-minute” een willen bestellen.

Je bestelling komt gewoon door de brievenbus. Je hoeft dus niet thuis te blijven voor ontvangst. Heb je een grotere bestelling, dan komt deze uiteraard middels pakketpost jouw kant op.

Op werkdagen vóór 18:00 besteld, diezelfde dag nog verzonden! In 95% van de gevallen wordt de bestelling de volgende dag geleverd.

GARANTIE

Bij Wereldwijd Wi-Fi betaal je niet voor iets dat niet werkt. Onze support afdeling helpt je graag om problemen te verhelpen. Is er absoluut geen bereik op je bestemming, of is er een technisch mankement, dan zullen wij je tegemoet komen voor het ongemak.